FAQ

Vanliga frågor om träning och kost ! (FAQS)


1. Kan jag träna när jag har ont i halsen eller har feber ?

   - Nej, då tränar vi inte. MINST en feberfri dag innan träning.


2. Måste jag träna varje dag för att få resultat ?

   - Nej, absolut inte. Kroppen behöver få återhämta sig och vila mellan passen. Är du nybörjare är 2-3 dagar i veckan

     lagom att starta med.


3. Måste jag träna på gym ?

   - Nej, vill Du inte gå till ett gym går det alldeles utmärkt att träna hemma. Jag gör passet utefter Dina önskemål.


4. Hur gör jag med maten om jag tränar sent på kvällen ?

   - Ät alltid efter träning. Kroppen behöver fyllas på för att reparera och bygga muskler.


5. Behöver jag äta tillskott när jag tränar ?

   - Nej, man kommer långt med rätt kost.


6. Vad ska jag göra för att bli av med fettet på magen, låren, gäddhänget ?

   - Man kan inte punktförbränna fett. Ingen träning kommer rikta in sig på fettcellerna i en specifik del av kroppen. Med

     hjälp av rätt kost och träning kan man bekämpa sina olika fettdepåer.


7. Hur snabbt kan jag se resultat av min träning ?

   - Räkna med att det tar ca 2-3v innan du märkbart känner av att din sömn, humör och energinivå har förbättrats.

     Kroppssammansättningen kan ta lite längre tid att märka, ju mer konsekvent du är med din träning och kost, desto 

     snabbare kan man se resultat. Detta är dock väldigt invidiuellt.


8. Vilken är den bästa dieten ?

   - Någon diet som du kan hålla så länge det behövs. Studier har visat att oavsett diet, är vidmakthållande det enda som

     förutsätter framgång.

     Men summan av kardemumman....En diet på ett för lågt underskott i kalorier klarar man inte av att hålla på lång sikt, är   

     inte speciellt bra för kroppen. En viktminskning ska vara långsam och stadig - det är nyckeln till framgång !     



Bokningsregler


* Avbokning ska se 24 timmar innan avsatt tid. Annars debiteras hela summan.

KONTAKT

4Shape AB

Veddige

070-9452474

pernilla@4shape.se

 @ptbymillan